Stoppen op hoogtepunt: EasyToys en FC Emmen scheiden wegen


FC Emmen staat voor een nieuwe uitdaging nu hoofdsponsor EasyToys na vier seizoenen een einde maakt aan de samenwerking. Oprichter en CEO Eric Idema van de erotiekgigant benadrukt dat het besluit genomen is “op het hoogtepunt”, maar verzekert dat de band met FC Emmen blijft bestaan. Rinse Bleeker, directeur van FC Emmen, bedankt EasyToys voor de jarenlange steun en kijkt positief naar de zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor.

Het partnerschap tussen FC Emmen en EasyToys begon in 2020 en heeft veel betekend voor beide partijen, ondanks de degradatie van Emmen naar de eerste divisie na het eerste seizoen. Samen werkten ze aan maatschappelijke projecten zoals seksuele voorlichting en bewustwording rondom zaadbalkanker, waarbij FC Emmen jaarlijks in roze tenues speelde en de opbrengsten doneerde.

Idema benadrukt de positieve impact van de relatie tussen de sportclub en zijn bedrijf, waarbij taboes werden doorbroken en de klantenkring van EasyToys diversifieerde. Hoewel het einde van het sponsorschap emotioneel is, koestert hij de prachtige herinneringen en successen die ze samen hebben gedeeld.